Чого очікувати від 2022 року? Які кухні обиратимуть гості? Які нові продукти та страви варто заново відкрити для себе? Що допоможе завоювати лояльність клієнтів?
Які тренди 2021 року залишаться з нами?
Перш ніж перейти до нових трендів, зупинімось на хвилинку і згадаємо, які тренди домінували у ресторанному бізнесі минулого року. Які з них не просто залишаться з нами, але й посиляться?
Страви на основі продуктів рослинного походження
Веганські страви, що не містять продуктів тваринного походження, безумовно, нікуди не дінуться. Усе частіше лунають розмови про те, що ресторани та інші підприємства громадського харчування просто зобов’язані пропонувати щонайменше одну-дві веганські страви, або вони програють у битві за клієнта.
Варто зазначити, що суворі вегани не є основною категорією клієнтів, що замовляють страви з продуктів рослинного походження. Такі страви часто обирають люди, які їдять м’ясо, але намагаються обмежити його споживання, або просто бажають скуштувати щось нове.
Підвищення імунітету
Цей тренд не розвинувся б так швидко, якби не пандемія. Ми всі почали приділяти більше уваги своєму харчуванню й навіть ставитися до їжі, як до ліків.
Гості більш ретельно обирають і більш охоче замовляють страви, які можуть дати більше, ніж просто наповнити шлунок. Страви для тих, хто піклується про своє здоров’я, мають містити інгредієнти, що сприяють підвищенню імунітету: куркуму, імбир, часник або цитрусові.
Здорове травлення
Наші гості почали приділяти більше уваги здоров’ю шлунка, а також травній системі взагалі. Це пояснює неймовірну популярність ферментованих продуктів, що завоювали світ громадського харчування. Зазвичай шеф-кухарі обирають більш незвичні ферментовані продукти, як-от кольорову капусту, редьку, квасолю або комбучу.
Скорочення відходів
Тренд щодо скорочення відходів також залишається з нами. Зменшення кількості відходів, використання всіх частин кожного інгредієнту, відмова від використання одноразових контейнерів, пошук інноваційних рішень для економії води або електроенергії — усе це відповіді на дедалі більший інтерес до стійкого розвитку в сфері громадського харчування.
Клієнти цінують зусилля рестораторів та шеф-кухарів, спрямовані на зменшення вуглецевого сліду, кількості харчових відходів або споживання води, тож вони й далі звертатимуть на це увагу.
Які нові тренди ми очікуємо у 2022 році?
Планетарна дієта
Чи чули ви колись про планетарну дієту? Планетарний стиль життя передбачає вибір продуктів, які краще підходять до навколишнього середовища. Зростаюча загроза зміни клімату означає, що гості все частіше вирішують змінити свій стиль життя, щоб зменшити негативний вплив на довкілля.
Що їдять люди, які дотримуються планетарної дієти? Перш за все, вони обирають місцеві продукти — чим ближче вони вирощуються й виробляються, тим краще. Люди, які піклуються про довкілля, обмежують споживання екзотичних фруктів (бананів, манго, папаї, авокадо), а також кави та чаю (замість них вони обирають трав’яні чаї).
По-друге, вони значно зменшують споживання м’яса. Переважну кількість білку вони отримують з рослин, в основному з бобових. Вони обмежують споживання риби та птиці, а також зазвичай взагалі відмовляються від червоного м’яса.
Місцеві, але екзотичні продукти
Планетарний тренд пов’язаний з ще однією тенденцією — все більшою популярністю європейських плантацій фруктів, які раніше імпортувалися з-за кордону. У 2022 році гості будуть готові платити більше, щоб скуштувати страви з тропічних фруктів, вирощених у Європі. Цей тренд має кілька переваг — зменшення вуглецевого сліду, підвищення безпечності продуктів, а також часто покращений смак, оскільки плодам дозволяється дозрівати на деревах і кущах, а не в товарних контейнерах.
Уже можна придбати італійські фіги, грецькі та французькі ківі або ананаси з Азорських островів. Ферми, що вирощують банани, манго, маракую або лічі стрімко зростають. Ми можемо очікувати, що у 2022 році такі фрукти стануть більш доступними, оскільки гості все частіше запитують про них.
Час грибів
Гриби — дикі та екзотичні, добре відомі та нещодавно відкриті — підкорюють серця відвідувачів ресторанів. На це є багато причин, зокрема неймовірна популярність азійської кухні, яка принесла свої види грибів у наші ресторани, повернення до дарів наших лісів, а також використання грибів у якості відмінної альтернативи м’ясу.
Абсолютно новий тренд, який може стати панівним у 2022 році — це... напої з грибів. Гості все більше дізнаються про унікальні властивості таких продуктів, як гриби чага або рейші. Ви можете подавати гарячі напої з подрібнених сушених грибів, додавати грибний екстракт до чаю або кави або навіть придбати кленовий сироп із грибним екстрактом та подавати його з вівсянкою або млинцями.
Душевний спокій
Також ми багато чуємо про те, як їжа може впливати на наше психічне самопочуття, що значно постраждало через пандемію. Ми шукаємо нові способи покращення сну, зменшення тривожності та покращення ментального здоров’я.
Тому відвідувачі стають більш відкритими до того, щоби спробувати страви з конопляною олією або адаптогенами, які містяться, наприклад, в ашваганді або кордицепсі. Ви можете заохочувати гостей обирати конкретні страви, підкреслюючи високий вміст у них цинку або заліза. Щитолисник азійський (Centella asiatica), з іншого боку, відомий своїми властивостями до зменшення занепокоєння.
Чого варто очікувати шеф-кухарям у 2022 році? Пошуку нових рішень, що допоможуть відвідувачам піклуватися про планету, покращити здоров’я та загальне самопочуття. Успіхів!