Ринок доставки страв стрімко зростає і може стати перспективним рушієм розвитку для ресторанів. Однак як ним керувати? Шеф-кухар О Ціхао, ветеран готельно-ресторанної служби із 10-річним досвідом і засновник кафе Daily Affairs у Південно-Східній Азії, поділився п’ятьма запитаннями, які потрібно собі поставити, щоб організувати успішний сервіс доставки.

1. Чи зможете ви одержувати достатній прибуток?

Після відрахування комісії компаніям з доставки харчових продуктів та інших витрат, Daily Affairs одержує в середньому 5-20 %. Наприклад, на страві вартістю 10 доларів кафе заробляє близько 2 доларів прибутку. Щоб одержати пристойні прибутки, знадобиться збільшити обсяги продажів.

«Більшість партнерів з доставки також дозволяють виробникам встановлювати націнки на ціни в меню для доставки, — зауважує шеф-кухар Ціхао. — Окрім комісійних, надбавка також включає додаткові витрати на пакування, одноразові столові прибори, серветки тощо».

 

2. Яких постачальників послуг доставки варто залучати до партнерства?

Шеф-кухар Ціхао рекомендує виробникам харчових продуктів залучати до партнерства кількох постачальників.

«Після підписання угоди з партнером із постачання перевірка вашого закладу на надійність може тривати до трьох місяців, перш ніж він з’явиться на платформі партнера. Замість того, щоб ризикувати всім одразу з одним партнером, залучайте до партнерства кілька сервісів з доставки».

 

«Більшість партнерів з доставки також дозволяють виробникам встановлювати націнки на ціни в меню для доставки»

– Шеф-кухар Ціхао, ветеран готельно-ресторанної служби із 10-річним досвідом і засновник кафе Daily Affairs

3. Чи підходять ваші страви для доставки?

Не кожна страва добре витримує перевезення. Шеф-кухар Ціхао намагається уникати доставляння страв на кшталт пасти та стейків. Натомість, він рекомендує пропонувати більше тушкованих страв.

«Паковання також впливає на якість продукту, що доставляється. Наприклад, Daily Affairs використовує герметичні контейнери для обідів «бенто». В такий спосіб кожна порція страви зберігається окремо, що запобігає перемішуванню та намоканню».

 

4. Чи може ваша кухня приймати більший обсяг замовлень, зберігаючи ефективність виробництва?

«Як і в разі обслуговування в ресторані, замовлення на доставку можуть бути непередбачуваними й хаотичними. Після того, як замовлення зроблено, кур’єр доставки може прибути через 10-15 хвилин, — говорить шеф-кухар Ціхао. Найкращий спосіб обслуговувати великий обсяг замовлень — це створити страви, приготування яких відбувається лише у 2-3 етапи та забирає до 10 хвилин».

Отже, кожна страва в меню має бути розроблена виходячи з можливості приготування протягом 10 хвилин або менше. Шеф-кухар Ціхао готує страви на зразок тушкованого м’яса, картопляного пюре й салатів заздалегідь.

Кожному працівнику кухні також доручено конкретне завдання для кожного замовлення, що забезпечує ефективну роботу команди.

 

5. Як позиціонувати вашу пропозицію з доставки страв?

За словами шеф-кухаря Ціхао, однією зі стратегій є запропонувати споживачам безкоштовну доставку, передавши відсоток скасованої комісії партнеру з доставки. Вчинивши так, ви одержите пріоритетну присутність на платформі.

Крім того, кафе Daily Affairs також зазначає свій ресторан одразу в кількох категоріях кухні. Це може підвищити привабливість вашого закладу для різних груп клієнтів.

Окрім оновлення постів і рекламних пропозицій на сторінці кафе у Facebook, кухар Ціхао також роздає флаєри мешканцям сусідніх будинків. «Але подбайте про те, щоб обмежитися доставкою в районі по сусідству з вашим закладом», — радить він.